diumenge, 21 de novembre del 2010

Manteniment de la Pau en el nou ordre global


El divendres 19 de novembre em varen invitar els professors de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV a obrir la jornada del XIII Seminari de Dret Internacional Humanitari, què organitzaven conjuntament amb Creu Roja Tarragona i amb el suport econòmic de l’Institut Català Internacional per la Pau.
Aquell dia el Dr. Pigrau presentava una ponència sobre els avenços i desenvolupaments de la Justícia Penal Internacional.
Vaig centrar la meva intervenció en posar en valor la feina feta des de l’Oficina de Pau i Drets Humans, depenent del Departament d’Interior, relacions i participació què ha fet possible la creació de l’ICIP i què a Catalunya les polítiques de pau i drets humans tinguin el recolzament i reconeixement de l’administració.
També vaig parlar dels reptes de la justícia inernacional davant la violació sistemàtica dels drets humans en aquest context d’impunitat greu, com hem pogut comprovar aquests darrers dies al Sahara ocupat.
Davant d’un públic jove d’estudiants de dret, nois i noies atents els vaig dir què aquest fenomen ens interpel·la a totes les persones i què per tant és responsabilitat també de tots i totes, perquè com deia j. Musté NO HI HA CAMÍ PER A LA PAU, LA PAU ÉS EL CAMÍ, i tot desitjant-los bona feina els vaig demanar què el coneixement què generin travessi les portes de la Universitat per ajudar-nos a fer millor la nostra feina.
Crec que em van entendre, perfectament, sobretot el professorat allà present.

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP