dissabte, 4 de juny del 2011

Demanem tancament Asco I al Parlament i al carrer

Durant la sessió de control al Govern del Ple de 4 de maig, vaig preguntar en nom del nostre grup ICV-EUiA sobre , en aquell moment, el darrer incident de la CN Ascó I, un vessament de 25.000 litres d’aigua contaminada. Aquell incident què va estar catalogat en un primer moment de nivell 0, però què arran de la inspecció posterior es va requalificar de nivell 1, era un més del reguitzell d’incidències què acumulen les CN ubicades a Tarragona, gestionades per ANAV una operadora què ha degradat la cultura de la seguretat fins uns nivells què qualsevol govern responsable no toleraria. Però més enllà d’una discussió ètica entre el què és i el què hauria de ser, la realitat és què aquest govern “bussines friendly” també en aquest sector té molts friends i molts bussines què actuen de lobby impedint ni tan sols obrir el debat sobre l’energia a Catalunya. Davant d’aquesta situació hem de continuar lluitant al carrer, al costat del moviment antinuclear i per això estarem presents a la manifestació del diumenge 5 de juny i també a les Institucions . Per això hem presentat una proposta de resolució per exigir al Govern que no renovi la llicència d'explotació de la central nuclear Ascó I. El tancament de la central és ara possible perquè del total de potència que generen les nuclears només un 1% surt de la central d'Ascó. La llicència de la central caduca el proper mes d'octubre, moment en que, s'hauria de tancar i, al mateix temps, posar en marxa un pla per garantir la dinamització econòmica de les comarques afectades pel tancament i impulsar les energies renovables i de l'estalvi i l'eficiència energètica. Alemanya ja ha posat en marxa el seu pla de tancament, apostant per les energies renovables, l’estalvi i l’eficiència i impulsant el què anomenem l’economia verda com una sortida de la crisi què generarà ocupació i els farà més competitius. A Catalunya el govern de CIU, només vol parlar de millorar la seguretat de les Centrals Nuclears de casa nostra, palesant una manca de visió estratègica econòmica i de sobirania nacional que l’acosten més a un govern provincià, què no pas al què ha de ser el govern de la nostra nació. No cal ni dir, el menys teniment què aquesta actitud suposa per a la ciutadania del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, què mai ningú ens va preguntar si volíem aquestes instal.lacions en el nostre territori, ni si les volem seguir tenint, amb tot el què ha passat. Crec què serà necessari articular un moviment ciutadà tan potent i multitudinari com el què es va articular contra el transvasament de l’Ebre, què els partits com ERC i PSC es posicionin sense embuts si volem seguir els passos de la veïna Alemanya, aquest és el meu desig i per això seguirem lluitant.

Un cop més demanem millora trens a Tarragona

En la darrera Comissió de Territori i Sostenibilitat, vaig aconseguir què tots els grups recolzessin una Proposta de Resolució què els nostre grup ICV-EUiA havia presentat feia molts dies per tal de millorar la qualitat del servei de trens a la nostra demarcació. Es tractava tant de poder incorporar els nous models de trens tipus 449, què ja funcionen per a mitja distància a la majoria de línies d’Espanya i també a Girona, tren més còmodes, ràpids i on tothom pot anar assegut. Però també de millorar freqüències, estacions i serveis i col.locar nous baixadors com per exemple el de Roda de Bara el Creixell o el de Bellisens per anar articulant un verdader sistema de rodalies. Perquè mentre els de Reus i Tarragona, estan tan preocupats amb l’AVE, en la ubicació de la nova estació, van passant els dies i el tren quotidià, el de la mobilitat de proximitat ,es va degradant, es van tancant serveis de venda i informació a les estacions com hem vist darrerament a Mora la Nova i escolto, amb espant, les declaracions del director territorial del Departament de Territori i Sostenibilitat a Tarragona, el sr. Cèsar Puig en unes declaracions a Tarragona Ràdio què diu què el Trancamp s’ha de replantejar a fons i què la situació econòmica obliga primer a finalitzar les inversions en curs. Jo em pregunto en qüestió de ferrocarrils Quines son les inversions en curs què té el Govern de la Generalitat a la nostra demarcació ? Potser algú li hauria d’explicar al Sr. Puig què justament el Parlament ha aprovat continua tirar endavant aquest projecte tan imprescindible no només per la mobilitat sostenible de l’àrea metropolitana, sinó per la competitivitat econòmica i la millora de la qualitat de vida del 50% de ciutadan@s què no tenen cotxe. Penso què hi ha massa interessos, que al territori tenen noms i cognoms, un en concret d’una empresa de transport per carretera què no és aguda ni esdrúixola, què no els hi fa cap gràcia un projecte com aquest i ja se sap aquest és el govern del “bussines friendly” .

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP